Utazások
Köszönjük! PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Sulyok Zoltán

Pár hete lezárult a Hódstock, s ezzel az év is elcsendesül így a végére. Papírmunka, beszámolók, pár szakmai túra, ma meg Tankcsapda koncert azért még belefér 17' - be...
Nem kell szebb évzáró buli, mint amilyenre underground összeröffenésünk sikeredett! Ismét debütáltak Vásárhelyen rock nagyjai, és a régió hősei. A hangulat maximális volt, közönségnek, Zöld Szikla csapatnak respekt, a Leander Kills meg szétfeszítette a klubbot. Örülünk.
A megelőző évek nehézségei eltűntek idénre.
Tavaszi Ökotalálkánk a legtöbb látogatót vonzotta idén, s május elseji hangulatban tudtunk az ártéri erdőben vonulni, a csodákat bemutatni, átélni (több részlet, képek a facebook oldalunkon). És még kötelező sem volt.
LÖSZ Kulturális Fesztiválunk a Tájházból való kiszorulást már évek óta nyögi. Csináltuk, kerestük az új helyszínt, nehéz volt, de megérte. Ki júliusban ott volt, láthatta, hogy a Szürkekabát jól áll a hagyományőrző mulatságunknak, és a sör meg a karikás ostor öltöztet.
Több zenei csemegét, tapasztalatot sikerült 2017- ben bekebeleznünk. Deftones, Rolling Stones, G n' R, Aerosmith, Depeche Mode no és John Mayall mester aurájába is sikerült betörni.
Túrák, mászások...
Sokat tartózkodunk külföldön, így ezen területeken is folynak a vezetések, felfedezések. Kis magyar csapattal hódítottuk meg a svájci Calanda hegység 2805- ös csúcsát (erről is olvashattok a facebook oldalunkon), a németországi Nagelfluhkette hét órás gerinc túráját ugyancsak. Nagy élmény volt Patrik kollegámmal, barátommal, az Ír tenger partján fekvő sziklás szakadt partokat róni Bray-nél, s ott megbeszélni, hogy mi, s hogy- hogy... Igen, a valós alapítványi munka nem pénzben mérhető.
Az év természetközeli csúcspontja viszont ismét a Kéktúra volt.
Tavaly kezdtük el hivatalosan a teljesítést, keletről nyugatra haladva. Az idő szab csupán korlátokat, így részletekben teljesítjük a távokat. Idén a Cserehát, Szalonnai hegységet végeztük ki. Szavakba nehéz önteni az őszi színekben pompázó dombságot, a csendbe burkolódzó falvakat, a civilizáció napokra eltűnését, vaddisznó birodalom izgalmát, éjszakai bolyongásokat, ízeket, embereket. Kötelezővé tenném!!! Hihetetlen az egész, s csak átélve lehet megtapasztalni ezen világraszóló MAGYAR csodát.
A Csapat.
6- 8 Ember áll alapítványunk mögött. Maga a kuratórium három fix szakember jelenleg, persze rákennróval fűszerezve (Niki, Patrik, jómagam), illetve azon Barátaink, akik tényleg átérzik, átlátják munkánk súlyát, szépségét egyaránt. Családtagjainknak ugyancsak tisztelet, hogy a sokszor stresszes mivoltunkat elviselik, sőt biztatják Őt! Támogatóinknak, Városunknak óriási köszönet, hisz kivételes segítségük nélkül ellehetetlenednénk!
Ti!!!
Nélkületek nem lenne visszacsatolás! Nektek köszönhetően lehet remény arra, hogy a művészetek, zene, Természet, hagyományok tükrében megláthatjuk magunkat, az Embert!
Miattatok tesszük. Azokért akik már tudják, és élvezik, használják, és azokért akik még nem is sejtik.
Ez volt 2017 dióhéjban, '18- ban találkozunk. Tényleg köszönjük a Jóistennek, mindannyiónknak, hogy ez így mehet! Hisz a többi csak népünnepély. :)

Sulyok Zoltán
Csülök

Svájc, paták, hegyomlás PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Sulyok Zoltán

Érdekes expedícióba keveredtem délután. Egy fekete túrára indultam, hogy Falkenstein várromjaira feljussak, s a semmi tetején elmélkedjek, s élvezzem a Természet adta energiákat. Félúton viszont letértem a járt útról, s egy, a magasból már többször látott barlang nyílásnak vettem az irányt. A fekete fokozat még feketébb lett, hozzá véve, hogy két utamból kétszer futottam kőomlásba, ma reggel hatalmas robajjal köszöntött a hegy, illetve vadcsapás volt csupán, mit követni tudtam a meredélyen. Ahogy a sziklafalhoz értem megláttam, hogy a barlang csak egy kis víznyelő, illetve ami az érdekesebb, hogy a vadcsapás megindul fel a sziklákra. Graübünden kanton jelképéhez, az Alpesi Kőszáli Kecskéhez már volt szerencsém egyszer egy erdei kocogás során, viszont ezen kitaposott ösvény vonzott. A sziklák tövében, felfelé vezető kis út (sajna a képek nem adják vissza) egy pillanat alatt átcsapott Bear Grylls kalandba. Őszintén szólva már az elhagyott erdő, izgalom elég volt számomra, s attól, hogy több helyen is patás ürüléket láttam, még nem gondoltam, hogy szerencsével járhatok. Faköltemények adtak pihenőhelyet, melyekre támaszkodni, felülni lehetett. Jó volt a csendben ejtőzni. A sziklák viszont megindultak. Nem durván, de azért az alpesi csendet eléggé megtörték. Az előző Kőszáli Kecske találkozásom ugyanígy kezdődött. A meredek falon a paták megindítják a kis, közepes omlásokat. Csendben vártam egy U alakú fatörzsbe beülve. A kövek potyogtak, én kukkoltam a fa biztonságából. Negyed óra után feltűnt két példány. Sajna fotóhoz messze voltak, s nem is felém tartottak, hanem feljebb sétikáltak, viszont magasztos volt őket kb. 30 méterről figyelni. Utánuk indultam, de az Ő sétikájukhoz már nekem komoly felszerelésre lett volna szükségem. Sebaj a fő csapásukat megleltem, sőt tovább is mehetek, elegendő felkészültséggel.
Ami még érdekes volt, az a lejutásom, mivel addig űztem a vadat, hogy egy csapás nélküli, csakis gatyafékkel teljesíthető hegyoldalon találtam magam. Ahogy jöttem le, akkor láttam meg magam előtt a már fent említett úriembert, s ahogy szánkó gyorsasággal siklunk le al felen. Csúsztunk...
Hajrá! aba

Sulyok Zoltán
elnök

Zöld Szikla a zöld szigeten - Ír kaland 2010 október 15-19. PDF Nyomtatás E-mail
2011. január 07. péntek, 20:20

Saját zsebbe nyúltunk, hogy szélesítsük alapítványunk természetvédelmi tapasztalatait nemzetközi terepen ismét. Úti célunk a Wicklow Mountains Nemzeti Park volt Írországban. Varga Patrik Zöld Sziklás társunk biztosított szállást és nem csekély segítséget, hogy a smaragdzöld csodákat megismerhessük. Művészet- és természetvédő mivoltunk ki lett szolgálva maximálisan. Sok koncertet, bulit megszervezve, látogatva nyitott szívvel torokkal érkeztünk meg Dublinba, melyről nem sok valós elképzelésünk volt. Hát azóta van...
Éjjeli landolásunk után a szálláshelyünkre baktatva, barátunk Patrik a Temple Bar elnevezésű "kocsmanegyeden" keresztül vezetett minket, hogy meglássuk, mitől is Ír az ír. A lenyűgöző épületek, az illatok, ízek és a vidám, harsány mulatozás jól ábrázolta, milyen egy helyi kocsmázás. Koncertek mindenfele, Hard Rock Caffee persze, Nikki Six és C.C Devil ereklyékkel, Guinness minden mennyiségben..., élmény bomba. Első nap ellátogattunk a dublini botanikus kertbe, ismerkedve lokális növényekkel, és a St. Stephen's Green Parkban is jártunk, ami jól visszaadta a helyiek zöld gondolkodását. Sorolhatnám az érdekességeket, nevezetességeket, melyeket feltétlen meg kell nézni, dehát oda kell utazni , és meg kell nézni (információkkal szívesen szolgálunk)! Dublin megér több misét is. Amit viszont megemlítenék még, az fő úti célunk, a Wicklow Mountains. Autó hiányában (sajnos) szervezetten indultunk útnak, a hegyekbe. A vidéki ír táj lenyűgöző, és kiemelném a rideg állattartást, melyet rendesen gyakorol népük (példaértékű). A kopár vagy éppen fűzöld hegyekbe érve szájtátva csodáltuk a hazánkétól annyira eltérő formákat, növénytársulásokat. A fénypont az Upper Lake elénk tárulása volt. Sajnos idő , illetve az ír- angol nyelv kellő ismeretének hiányában túrázásra, kellő feltérképezésre nem volt lehetőségünk, így ismétlésért kiállt az út. Vadregényes utak nem vezettek a tavakhoz, csakis kiépített betonutacska, ami kissé illúzió romboló volt. Kelta temetők, gyapjúfeldolgozók, és helyi ízek kísérték még a
nemzeti parkban megtett utunkat. Szakmai szempontból nem volt túl sikeres a parkban tett látogatásunk, mivel inkább "egyszerű" turista utazásnak szánták a programot,
viszont még így is felejthetetlen élményt nyújtott az út (a fecsegő vezetőt leszámítva).
Tehát: Wicklow, Temple Bar ódon kocsmái, Guinness Store House, St. Jame's(on) Gate és whiskey, sör minden mennyiségben,. St. Patrick Tower és Chatedral, az óriás tű az O'connell streeten, séták a Liffey partján, Ír tenger, lüktető, mégis befogadó Dublin, jófej és részeg írek, és felülmúlhatatlan vendéglátóink. LÖSZünk még Írországban.
Köszi Niki és Patrik!

«ElsőElőző123KövetkezőUtolsó»

1. oldal / 3

Top joomla templates, personal website hosting.